logo

ÂŞİRETLERDE İNSAN..


facebooktwitter
Mustafa ÇİÇEKLİ
ciceklireklam@hotmail.com

Âşiretlerde insanlar, tefekkür, düşünce ve tezekkür’den mahrumdur.

Kimse hadiseleri irdelemeye cesâret edemez.

Bir hadisenin “nedeni”ni sormak en büyük suçtur.

Aşiret fertleri, aşiret reisleri gibi düşünmekle yükümlüdür.

Âşiretlerde insanlar, güçsüz ve biçâre varlıklardır.

İnsanlar, aşiret reisi, ağa veya şeyhlerin istediği gibi, yaşamak mecbûriyetindedir.

Aşiretler, her hâl-ü kârda âşiret reisi, ağa veya şeyhlerine yardım etmek mecbûriyetindedir.

Aşiretlerede insan, bilinçsiz hareket eder.

O âşiret reisi, ağa veya şeyhi haksız, bâtıl ve zalim olsa ve karşısındaki kişi, haklı ve mazlûm olsa bile yine de mazlûm ve haklı kişilere karşı kendi zâlim ve haksız reis, ağa ve şeyhlerine yardım ederler.

Âşiretlerde insanlar, adâlet, kardeşlik, sevgi, hoşgörü, hak-hukuku aramazlar. Çünkü âşiretlerde kendi aşiretleri, aşiret reis ve ağaları her zaman haklıdır.

Aşiretler de zulüm, bir mahâret ve meslektir.

Güçlüler, zayıfları ezerler.

İslam Dünyasında Kavmiyetçilik

Efendimiz (s.a.v.) hazretleri, Mekke-i mükerremede şirkle mücâdele etti.

Tevhidi inancını yerleştirdi.

Şirki akıl ve mantığa aykırılığını ispat etti.

İnsanlar, tevhide davet etti.

Efendimiz (s.a.v.) hazretleri, Medine-i Münevvere’ye geldiği zaman ise, insanların arasına aşiretçilik ve ırkçılık ile mücâdele etti.

Irkçılık ve âşiretçiliğin sosyal hayata ve insanlığa olan zararlarını beyan etti.

Müslümanların arasında kardeşlik tesis etti.

Islam dünyasında kavmiyetçilik tohumları Emevîler taraından atıldı.

İmam Hüseyin  (Radiyallâhü anhü) Hazretleri, Yezide karşı kıyam etti.

Halk akın akın İmam Hüseyin  (Radiyallâhü anhü) Hazretlerinin saflarına geçti.

Yezid ve Emevî valileri, halkın Hüseyin  (Radiyallâhü anhü) Hazretlerinin saflarına geçmesini önelemek için, eski aşiret reisleri, eşraf ve belirle kişilere, payeler, paralar, altınlar ve hediyeler gönderip, onlara cahiliyet döneminde emeviler ile olan ilişkilerini hatırlattılar.

Onların toplumlarının reislerini olduklarını söylediler.

Halkı İmam Hüseyin  (Radiyallâhü anhü) Hazretlerinden soğutmalarını istediler.

Ve böylece aşiret reisliği ve kavmiyetçilik yeniden uyandı.

Aşiret reisleri, din kardeşliği bırakıp, aşiret ve kavmiyetçilik dönemine döndüler.

Böylece valiler, binlerce insan ile uğraşmak yerine bir insan ile uğraştılar.

Yarın: Güdenler ve Güdülenler

Share
259 Kez Görüntülendi.
#

SENDE YORUM YAZ

10+7 = ?

Güvenlik Kodu * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI

  • 24 Temmuz Gazeteciler ve Basın Bayramı

    24 Temmuz 2017 KÖŞE YAZARLARI

      Ülkemizdeki basın mensuplarının günü olan 24 Temmuz Gazeteciler ve Basın Bayramı kutlu olsun. Basın mensuplarımız yeri geliyor bir savaşın ortasına giriyor, yeri geliyor soğuk bir kış gününde saatlerce çekim yapmak zorunda kalıyor; bu gün zor şartlar altında çalışan basın mensuplarının günü.24 Temmuz 1908 tarihinde Türk Basınında sansürün kaldırılması nedeniyle, her yıl 24 Temmuz günü "Gazeteciler ve Basın Bayramı" olarak kutlanıyor. Günümüzde her insanın bilgiye ulaşma, doğruları öğrenebilme ve kendi fikirlerini ifade edebilme özgürl...
  • “Bozulan Almanya ilişkilerinin perde arkası ve Batı’da bir Türkiye dostu”

    24 Temmuz 2017 KÖŞE YAZARLARI, MANŞET

    "Türkiye-Almanya ‘dostluğunun’ tarihsel gelişimi" Türkiye-Almanya ilişkileri yaklaşık olarak 250 yılı aşkın bir geçmişe sahip.İlişkilerin başlangıcı 1761 tarihinde Prusya ile Osmanlı İmparatorluğu arasında imzalanan “Dostluk, Gemicilik ve Ticaret Antlaşması” ile başladığı düşünülmektedir. Bu süreç içerisinde Türkiye ile Almanya arasında doğrudan bir savaş yaşanmamış. İngiliz ve Fransız Donanmalarından kaçarak İstanbul'a sığınan ve Osmanlı devletince satın alınan  “Gobel ve Braslav” adlı iki Alman kruvazörünün, "Yavuz" ve "Midilli" isimler...
  • “DƏMİR BARMAQLIQLAR”

    24 Temmuz 2017 KÖŞE YAZARLARI

     O, dünyanın ən qəribə həbsxanasıdır. Bəli, ən qəribə... Çünki hökmü məhbusunun əli ilə imzalanır. Hakimi də elə dustaqının özü olur. Nəticədə, bir insan HAKİM, MÜTTƏHİM və VƏKİL qisminə bölünərək, öz-özlüyündə haçalanır. Qurulan məhkəmədə hər üçünün də nitqində həqiqət danışır. Acınacaqlısı odur ki, hər biri söylədiklərində haqlıdır. "HAKİM" verdiyi qərarında, "MÜTTƏHİM" etiraflarında, "MÜDAFİƏÇİ" isə qurbanın müdafiəsində doğru və yalnışları göstərməyə çalışır, hər kəsə. ŞAHİD isə susur. Üzündəki istehza ifadələri ilə izləyir, üçtərəfli dialo...
  • “Ayaq səsləri”- hər kəsin həyatından bir pay…

    24 Temmuz 2017 KÖŞE YAZARLARI

        “Ayaq səsləri” adlı psixoloji romanın bəlkədə müəllifdən sonra oxuduğu ilk insanam. Roman digər romanlardan fərqli olaraq öz həyat hekayəsi ilə fərqlənir. Hər şey elə müəllifin qeyd etdiyi” Məqsədə çatmaq üçün hər şeyə hazır olmalısan”, kəlməsindən başlayır desəm yanılmaram. Həyatın hər bir üzüylə zaman keçdikcə tanış oluruq. Ən çətin omür fəslimiz qocalıqdır desək yəqinki, bir çoxları məndən inciməz. Bir qadına aşiq olub,onu ömrünün sonuna kimi gözləmək hər sevənin həddi deyil. Elə ordaca illər əvvəl söz verdiyi skmayada əyləşm...
UA-36507442-2